Logo

Ayın Konusu Değişimi Etkin Yöneten Firmalar 2023'te de Başarılı

Kırtasiye sektörüne hızlı ve etkili bir giriş yapan Viva Kırtasiye, tüm sektörü zorlayan pandemi sürecinde süreci izleyerek önemli adımlar attı. Okul ve ofis kırtasiye ürünlerinin bu süreçteki gelişimini takip ederek analizler yaptıklarını aktaran Viva Kırtasiye Kurucu Ortağı ve CEO'su Vildan Aran, bu tespitleri doğrultusunda da değişen ihtiyaçlara ve kullanım alışıklıklarına göre yeni ürünler geliştirdiklerini belirtti. 2022 yılını değerlendirerek 2023 öngörülerini de aktaran Aran; "2023 yılında yüksek talebin süreceğini, ancak dışarıdaki gelişmelere bağlı tedarik zorluklarının farklılaşarak devam edebileceğini, yüksek enflasyon ortamında artan maliyetlerini ve süreci etkin yöneten firmaların yine iyi bir yıl geçireceğini düşünüyorum" dedi.

 

4.webp

 

Firmanızı kısaca tanıyabilir miyiz?

Viva Kırtasiye, 2015 yılında en kaliteyi en makul şartlarla sunmak prensibiyle kurulmuştur. Bu hedefimize sürdürülebilirlik çerçevesinde, etik ve toplumsal değerlerimizi gözeterek sürekli geliştirdiğimiz ürün gamımızla okul ve ofis alanında tüm ihtiyaçların karşılandığı marka olmak vizyonuyla ulaşmayı ilke edindik. Çocuk ve okul ürünleri alanında PUTİ, ofis tarafında INOX tescilli markalarımızla faaliyet gösteriyoruz. Ürünlerimizin üretimini büyük ölçüde Uzak Doğu'da yaptırıyoruz. Yedi yıllık bir firma olmamıza ve hepimiz için yıkıcı bir pandemi süreci geçirmemize rağmen ağırlıklı okul kırtasiyesi olmak üzere bine yakın ürün çeşidine ulaştık. Yönetimimizi İstanbul'dan, depo ve sevkiyatlarımızı Ankara'dan yürütüyoruz. Yedi bölgede saha satış ekibimiz bulunduğu için ülkemizin dört bir yanın- daki satış noktalarında ürünlerimizi tüketiciyle buluşturabiliyoruz.


Hangi ofis kırtasiye ürün çeşitleriniz var?

Ürün gamımızın yaklaşık yüzde 30'u ofis kırtasiye malzemelerinden oluşuyor. Asetat kalemleri, yapışkan not kağıtları, siliciler, ataşlar, metal perfore ofis malzemeleri, yapışkanlı asetatlar ve yaka kartı ipleri gibi 37 farklı ana grup altında 300'e yakın ofis kırtasiye çeşidimiz bulunuyor.


Son 4 yılda ofis kavramında önemli değişimler yaşandı. Esnek ya da uzaktan çalışma modeline geçen pek çok firma oldu. Bu süreçler ofis kırtasiye ürünlerinin kullanımını nasıl etkiledi?

Hem okul hem de ofis ürünleri hizmet alanımız içinde olduğu için bu dönüşümün farklı ürün gruplarına yansıyan etkisini yakından izleme fırsatımız oldu. Özellikle evden çalışma modeline geçiş, evinde kendine konforlu bir çalışma alanı yaratmak isteyenlerin ofis malzemeleri talebinde yükselişe yol açtı. Talebin bir kısmı zorunlu ihtiyaçlarından doğarken, büyük bir bölümü de pandeminin yarattığı kısıtların psikolojik etkilerinden olsa gerek daha renkli ve inovatif ürünlere ilgi olarak ortaya çıktı. Bu durumu kurumsal firmaların, çalışanları için temin ettiği kırtasiye malzemeleri ile kişilerin kendilerine özel seçtiği malzemeler arasındaki yaklaşım farkı olarak da açıklayabiliriz. Nitekim kurumsal kanalla ofis kırtasiye malzemesi satışında bir gerileme gözlemliyoruz.


Sizin bu iş modellerine uygun geliştirdiğiniz yeni ürünleriniz bulunuyor mu?

Son 3 yıldaki gelişmeler öncesi ana odağımız çocuk ve okul gruplarıydı. Okulların uzun süre kapalı kalması ile yeni ürün grupları yerine öncelikle ofis tarafındaki tedarikimizi artırarak, mevcut talebi karşılamaya odaklandık. Bu süreçte okul malzemelerimizi ihmal etmedik, hiçbir ürün grubumuzdan çıkmadık. Geldiğimiz noktada ofis ürünlerimize iki ana grup altında bu iş modellerine uygun yeni çeşitler eklemek üzere çalışıyoruz. Ürünleri da Antalya'da gerçekleştireceğimiz şimdilik paylaşmayayım, ocak ayın satış aktivitemizde müşterilerimize sunuyor olacağız. Ancak öncesinde umuyorum yine Frekans Dergisi okuyucuları ilanlarımızla öğreneceklerdir.